Alternativ träning

Om det är något jag borde ha blivit bra på är det att träna alternativt. Även innan jag fick problem med hälsenorna sprang jag inte mer än ca 4 gånger i veckan, detta pga mina benhinnor. Cykel, vattenlöpning och rullskidor är väl det jag hållit mig till mest. Dock tycker jag det är svårt att få samma känsla som i löpningen, att komma upp i samma flås och puls. Igår var jag ute och körde rullskidor, denna gång utanför Grus8ans vägar. Åkte från Mölnlycke fabriker och innervägen mot Göteborg via Delsjömotet. Dock stannade jag strax därefter då det kom en jädrans lång nedförsbacke ner mot Mölndal. Det blev bara 1h vilket är lite kort för ett rullskidpass kanske men ja, nu fick jag testat en ny väg att åka! Cykelbanan som gick hela vägen var riktigt bra och egentligen var det inga jättebranta backar men jag är verkligen så jäkla feg. Mitt utanför Burger King vid Delsjömotet är det en nedförsbacke med en sväng, där det precis är en utfart från en parkering, plus att en busshållsplats och avfart ut på motorvägen kommer. Jag vågade inte satsa utan tar hjälp av gruset på sidan för att bromsa lite. Dock råkar jag åka iväg med båda skidorna i diket vilket leder till att jag mitt framför ögonen på en cyklist ramlar platt framåt. Haha måste sett himla kul ut! Allt gick bra i alla fall, är helt oskadd och cyklisten frågade snällt hur det gick med mig :)
Nej, jag skulle vilja ha en cykelbana fri från bilar och annat där man verkligen kunde åka på. Helst inga stora nedförsbackar heller…men vart fasen finns det i Göteborg?

Prövade att springa igår. Gick dock inte helt som jag önskat och fick vända direkt. Gjorde ont i foten på ett sätt jag ansåg var lite för ont för att kunna stå ut med. Inte bara på sidan där jag stukade mig utan runt om hälen också typ, är inget proffs på stukningar alltså, ska det kännas så? Ska jag löpa ändå? Någon som vet? ;)

IMG_6603

Jag kan verkligen inte ta mig själv seriöst i dessa glajjor, haha! Snabba och grymma är de i alla fall!

 

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*