DM Lång & träningstimmar

Hej måndag och SM vecka! Eller i alla fall SM helg. Förra veckans rätt hårda träning känns i kroppen idag, på ett bra och skönt sätt. Den avslutades med DM Lång i Sisjön igår och benen var trötta redan då. På uppvärmningen orkade jag knappt jogga och det var inget högt tempo jag höll, haha men det var jag inställd på :) Inga direkta kontrollbommar men pga dålig fart så var det svårt att få ett bra flyt och jag var lite för osäker och passiv på några ställen. Har uppdaterat kartarkivet så nu kan man in och gotta sig med analyser från respektive DM tävling!

DM Medel
DM Stafett
DM Lång

75

För övrigt så gick jag i veckan om förra årets antal träningstimmar…Progress? Jag är verkligen en planerare, älskar att sitta och skriva i träningsplaneringen som jag diskuterar fram tillsammans med min tränare Christin. Sedan så använder jag Attackpoint som träningsdagbok vilket jag tycker är väldigt bra. Trots 39 sjukdagar so far (influensa i två veckor i början av året samt viruset jag hade nu i över tre veckor står för nästan 100% av dem) så slår det inte förra årets totala 55 dagar (mer utspridda förkylningar) och det är som sagt väldigt kul att jag nu när det fortfarande är fyra månader kvar på året, har tränat mer än hela 2014 (statistiken är dock över kalenderår och inte träningssäsong).

träningsh

Nu ska jag försöka träna lugnt denna veckan och ladda inför SM Lång i helgen. Jag känner att kroppen inte är i optimal form för en långdistans riktigt än men det är bara att göra det bästa utifrån förutsättningarna så får vi se hur långt det räcker, ser fram emot rolig orientering i Stockholm! :)

Puss o kram!

Your email is never published or shared. Required fields are marked *

*

*